Ekonomi

Clorox fiyat artışları nedeniyle yıllık kazanç görünümünü yükseltti

Temizlik ve ev ürünleri üreticisi Clorox Co, 2024 yılı için kar tahminini yükseltti ve artışı ürün fiyatlarının yükseltilmesinden elde edilen faydalara bağladı. Şirket son birkaç yıldır, birçok tüketim malları şirketinin kârlarını artan üretim ve lojistik maliyetlerinden korumak için uyguladığı bir strateji olan fiyatları ayarlıyor.

Duyuru, Clorox’un üç aylık kazanç beklentilerini aştığını bildirdiği Salı günü geldi. Şirketin düzeltilmiş kazançları hisse başına 1,71 dolara ulaşarak ortalama analist tahmini olan hisse başına 1,37 doların üzerinde gerçekleşti. Bu performansa, şu anda %42,2 olan marjlardaki 40 baz puanlık iyileşme yardımcı oldu.

Clorox’un düzeltilmiş kazançlar için yeni tahmini 2024 yılı için hisse başına 5,80 ila 5,95 dolar arasında belirlenmiş olup, önceki 5,30 ila 5,50 dolar aralığından bir artışa işaret etmektedir. Bu revizyon, Colgate-Palmolive ve Kimberly-Clark gibi rakiplerinin de yakın zamanda yüksek ürün fiyatları nedeniyle satış ve kar tahminlerini yükseltmesini takip ediyor.

LSEG verilerine göre, olumlu kazançlara rağmen Clorox’un üç aylık net satışları %5 azalarak 1,81 milyar dolara geriledi ve analistlerin beklediği 1,87 milyar doların altında kaldı. Şirket satışlardaki düşüşü Ağustos ayındaki siber saldırının ardından yaşanan tedarik kısıtlamalarına ve Arjantin’deki işinin elden çıkarılmasından kaynaklanan masraflara bağlıyor. Sonuç olarak Clorox, yıllık net satışların düşük tek haneli aralığın alt ucunda olmasını bekliyor.

İcra Kurulu Başkanı Linda Rendle, siber saldırıdan etkilenen dağıtımın dördüncü çeyreğin sonuna kadar tamamen eski haline döneceğine inandığını ifade etti. Clorox’un finans müdürü Kevin Jacobsen ise verdiği bir röportajda siber saldırı nedeniyle kaybedilen pazar payının yaklaşık %90’ının geri kazanıldığını ve perakendecilerin bu bahar raflarını yeniden düzenlemesi ile birlikte tam bir toparlanma beklediğini ifade etti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu